Saturday, September 1, 2007

ဆရာ ဦးဆန္းလြင္ ၊ ဆရာ ေမာင္ဝဏၰ (၁)

 
 

Sent to you by Andy Myint via Google Reader:

 
 

via Imaginary clouds no2 by imaginary clouds no2 on Jul 20, 2007

အေၾကာင္းအရာ တစ္ခု ၊ ၿပႆနာ တစ္ခုကို စတင္ခ်ဥ္းကပ္ပံုနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆရာ တစ္ဦး ( ဆရာ ဦးၿမင့္သန္း ဟုထင္ပါတယ္ ) ၏ စကားမွာ အလြန္တန္ဖိုးရွိပါတယ္ ။ " ဆရာတို႔ ဘယ္ကေန စ စဥ္းစားမလဲ " ၊ " ဘယ္ကေန စမလဲ " ဟူေသာ အနက္မ်ိဳးၿဖစ္ပါတယ္ ။ စာေရးဆရာ ေမာင္ဝဏၰ ၏ " ဒုကၡ ကို ခ်ိဳၿမိန္စြာခံစားေနေသာ-----" စာအုပ္မွ ၿမတ္ဗုဒၶ ၏ တရားေတာ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ပံုနွင့္ စာေရးဆရာ ဦး ဆန္းလြင္ ေရးသားၿပဳစုေသာ " ရတနာ သံုးပါးကို ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ လာသူတစ္ေယာက္ အေၾကာင္း " စာအုပ္မွ ၿမတ္ဗုဒၶ ၏ တရားေတာ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ပံု မ်ားထဲမွ တူညီေသာ ခ်ဥ္းကပ္ပံု မ်ားမွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းလွပါတယ္ ။ တနည္းဆိုေသာ္ အမိ တကၠသိုလ္ တစ္ခုထဲတြင္ ပညာ ဆည္းပူးခဲ့ေသာ သူႏွစ္ဦး ၏ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုဆီသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ပံု တူညီ ေနသည္မွာ မထူးေသာ္လည္း မဆန္းလွပါ ။


ဆရာ ေမာင္ဝဏၰ သည္ ထိုစာစု ကို မေရးမီ သက္ဆိုင္ရာ စာအုပ္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ၿပန္ဖတ္ ၊ ဆင္ၿခင္ၿပီး ေရးပါသည္ဟု ဆိုထားပါတယ္ ။ သူ စတင္ေသာေနရာမွာ ၿမတ္စြာဘုရားဟာ ဓမၼ စၾကာကို တရားဦး အၿဖစ္ ဘာေၾကာင့္ ေဟာ သလဲ ဆိုေသာ ေမးခြန္းကို ေၿဖဆိုဖို႔ၿဖစ္ပါတယ္ လို႔ ဆုိပါတယ္ ။ အားလံုးသိၿပီးၿဖစ္တဲ႔ အတြဲ ေလးတြဲပါရွိတဲ႔ ဆရာ ဦးဆန္းလြင္ စာအုပ္မွ ဒုုတိယတြဲဟာ ကမၻာ့ ဒႆန မ်ိဳးစံုကို အက်ဥ္းတင္ၿပထားတာၿဖစ္ပါတယ္ ။ ရုပ္ဝါဒီ မ်ားက တမ်ိဳး ၊ နာမ္ဝါဒီမ်ားက တစ္ဖံု ၊ အေတြ႔အၾကံဳ အဓိက ဝါဒီမ်ားက တစ္နည္း ၊ ဆင္ၿခင္တံု တရားအဓိက ဝါဒီမ်ားက တစ္သြယ္ၿဖင့္ ဒႆန ပညာရွင္မ်ားနွင့္ အယူဝါဒ မ်ားကို တင္ၿပထားပါတယ္ ။ တတိယတြဲတြင္ ဆရာ ဦး ဆန္းလြင္ ၏ ဆရာ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ဝင္းက " ဗုဒၶ ၏ ကိုယ္က်င္႔တရားပညာ္ " စာအုပ္ကို ၿပဳစုရန္ တာဝန္ေပးသည္မွ စ၍ လူသား ဗုဒၶ နွင့္ သူ၏ တရားဦး ဓမၼ စၾကာကို နားလည္ သေဘာ ေပါက္ၿခင္း ဆိုေသာ ေခါင္းစဥ္ၿဖင့္ စတင္ခ်ဥ္းကပ္ပါတယ္ ။


စဥ္းစား ဆင္ၿခင္ ေဝဖန္ဆန္းစစ္ပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာ ေမာင္ဝဏၰ က "ဗုဒၶ ၿမတ္စြာရဲ့ တရားေတာ္ေတြဟာ ၾကံစည္စဥ္းစားလို႔ မရေလာက္ေအာင္ ၿမင့္ၿမတ္ပါတယ္ ။ ဒါကို အတကၠာ ဝစရ လို႔ ပါ႒ိ လို ေခၚပါသတဲ႔ ၊ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ယံုနဲ႔မရနို္င္ဘူးတဲ႔ ။ အစပိုင္း အဆင့္မွာေတာ့ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ေဝဖန္ ဆန္းစစ္ရမယ္လို႔ ၿမတ္စြာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္ ။ ဝိဘဇၨ ဝါဒ လို႔ ေခၚဆိုေၾကာင္းတင္ၿပၿပီးေနာက္ ေကသမုတၱိ သုတၲန္မွ ေဝဖန္စိစစ္မူၿပဳၿပီး ကိုယ္တိုင္ က်င့္ၾကံ ပြားမ်ားဖို႔ နည္းလမ္းဆယ္လမ္းကို ထုတ္နဳတ္ၿပပါတယ္ ။


ေကသမုတၲိ နိဂံုးသား ကာလာမမင္းတို႔က " အခ်ိဳ႕ေသာ " သမဏ ။ၿဗာဟၼဏ တုိ႔သည္ မိမိတို႔ အယူဝါဒ ကိုသာလ်ွင္ ခ်ီးမြမ္း၍ အၿခားေသာ အယူဝါဒ မ်ားကို ရူတ္ခ်ၿပီး ေဟာေၿပာေသာေၾကာင့္ မည္သူမွန္သည္ မည္သူမွားသည္ မသိရဘဲ ယံုမွားသံသယ ၿဖစ္ၾကရပါသည္ဟု ၿမတ္စြာဘုရားအားေလ်ွာက္ၾက၏ ၊ ထိုအခါ ၿမတ္စြာဘုရားက ဤသို႔မိန္႔ေတာ္မူ၏ ။


" ကာလာမ မင္းတို႔ ၊ သင္တို႔မွာ ယံုမွားသံသယ ၿဖစ္သင့္ေပ၏ ။ သင္တို႔သည္္

(၁) ေၿပာသံ ၾကားကာမ်ွၿဖင့္ ဟုတ္ၿပီ ။ မွန္ၿပီ ဟု အတည္မယူကုန္လင့္ဦ း ။

(၂) အစဥ္ အဆက္ စကားမ်ားၿဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦ း ။

(၃) ဤသို႔ ၿဖစ္ဖူသတတ္ဟူေသာ စကားမ်ွၿဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦ း ။

(၄) ပိဋကတ္စာေပ နွင့္ ညီညြတ္ေပသည္ ဟူ၍လည္း မယူကုန္လင့္ဦ း ။

(၅) ၾကံဆေတြးေတာ၍ ယူၿခင္းမ်ွၿဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦ း ။

(၆) အၿခင္းအရာကို " ၾကံစည္" ေသာ အားၿဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦ း ။

(၇) မွတ္ယူထုိက္ေသာ သေဘာမ်ွၿဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး ။

(၈) ငါတို႔ေလးစားေသာ ရဟန္း၏ စကားဟူ၍ လည္း မယူကုန္လင့္ဦး ။

ကာလာမ မင္းတို႔ ---

(၉) ဤတ႐ားတို႔ကား အကုသိုလ္တရား ။ အၿပစ္ရွိေသာ တရား ။ ပညာရွိတို႔ ကဲ႕ရဲ႕အပ္ေသာ တရားတည္း ။ထိုတရားတို႔ကို က်င့္သံုးပါက အစီးအပြားမရွိၿခင္ငွာ ၊ ဆင္းရဲၿခင္းငွာ ။ ၿဖစ္ကုန္၏ ဟု သင္တို႔သည္ " မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္ " သိေသာ အခါ၌ ယင္းတို႔ကို စြန္႔ပယ္ရာ၏ ။

(၁၀) ဤတ႐ားတို႔ကား ကုသိုလ္တရား ။အၿပစ္ မရွိေသာ တရား ။ ပညာရိွိတုိ႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ တရားမ်ားၿဖစ္၍ ယင္းတို႔ကို က်င့္သံုးပါက အစီးအပြားရွိသည္ ခ်မ္းသာၿခင္းငွါ ၿဖစ္သည္ဟု "မိမိ ကိုယ္တုိင္ " သိေသာ အခါ၌ မူ သင္တို႔သည္ ယင္းတို႔နွင့္ ၿပည့္စံု ေနကုန္ရာ၏ ။

( အဂုၤတၱရနိကာယ္ ။ တိက နိပါတ္ ။ မဟာ ဝဂ္ ေကသ မုတၲိသုတ္)


ထိုေနာက္ ဆရာ ေမာင္ဝဏၰ က သူ၏ အၿမင္ကို

" အင္မတန္မွ ရွင္းလင္းၿပတ္သားတဲ႔ တရားပါပဲ ။ ကၽြန္ေတာ္ အယူ အဆကို ေၿပာရရင္ ၿမတ္စြာ ဘုရား ကိုယ္တုိင္ ေဟာတဲ႔ တရားကိုေတာင္မွ ခုနလို အစဥ္အလာ ယံုၾကည္မူအေန ႏွင့္ လူေၿပာသူေၿပာနဲ႔ မယံု လိုက္ပါနဲ႔ဦး ။ ေဝဖန္စီစစ္ ( ဝိဘဇၨ ) ၿပဳၿပီး ကိုယ္တုိင္ က်င့္ၾကံပြားမ်ားလို႔ ေလာကုတၲရာ အက်ိဳးစီးပြား ခ်မ္းသာၿခင္းကို ကိုယ္တိုင္သိမွ ။ လမ္းစၿမင္မွ ေလးေလးနက္နက္ ယံုၾကည္ၿပီး စိတ္နုလံုးထဲမွာ အၿမဲ ေဆာင္ထားပါလို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္ ။ ( စာ ၁၆-၁၇)




" ရတနာ သံုးပါး---- " စာအုပ္၏ စာ မ်က္နွာ ၃၀၅ ၊ ၃၀၆ တြင္ အၾကင္သူသည္ အယူဝါဒ တစ္ခုုကို မွန္သည္ မွားသည္ ဆံုးၿဖတ္လိုေသာ္ ေအာက္ပါအတိုင္း ၿပဳက်င္႔အပ္သည္ဟု အခ်က္ ဆယ္ခ်က္ကို ညြန္ၿပေတာ္မူခဲ႕ေလသည္ ။

ထိုအခ်က္သည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သိပၸံ နည္းက် အေတြးအၿမင္ အားလံုး ႏွင့္လည္း အက်ံဴးဝင္လ်က္ရွိသည္ကို အကၽြန္ဳပ္ ေတြ႔ရေလ၏ ။ တိုေနာက္ ထို အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ကို တင္ၿပပါတယ္ ။ ဆက္၍

" ဤ ဆယ္ခ်က္ကို နွစ္ဆယ္ရာစုတြင္ ထင္ရွားေသာ လက္ငင္း အက်ိဳးၾကည့္ အယူဝါဒ ရွိသူမ်ားလည္း မေဟာနုိင္ခဲ႔ ။ ယုတၲိ နည္းက် အေတြ႔ အၾကံဳ အဓိက ဝါဒီမ်ားလည္း မေဟာနုိင္ခဲ႔ ။ သုိ႔ေသာ္ ဗုဒၶ သည္ လြန္ခဲ႔ေသာ အနွစ္ ႏွစ္ေထာင္ ငါးရာေက်ာ္ ကပင္ အတိအပ ေဟာၾကားညြန္ၿပထားခဲ႔ သည္မွာ အံၾသဖြယ္ေကာင္းေလစြဟု အကၽြန္ဳပ္လည္း အထင္မၾကီးဘဲ မေနနိုင္ေအာင္ ၿဖစ္ရေလေတာ႔၏ ၊




ဆရာ ဦးဆန္းလြင္ ၊ ဆရာ ေမာင္ဝဏၰ (၁)

ေမာင္တိန္ ေရးသည္ ။(ေမာင္တိန္ ေခါင္တက္ကုိင္ၿခင္း )


 
 

Things you can do from here:

 
 

1 comment:

မိုးတိမ္ညိဳ said...

" ဆရာတို႔ ဘယ္ကေန စ စဥ္းစားမလဲ " ဆိုတာက ဆရာၿမင့္သန္းရဲ႕ ေရာေရာေယာင္ေယာင္ေမာင္ဘေမာင္ စာအုပ္မွာပါတယ္ပါ။
စာေတြက တန္ဖိုးရွိတယ္ဗ်ာ။ ဖတ္ႏိုင္သေလာက္ဖတ္သြားတယ္။