Saturday, September 1, 2007

ဆရာ ဦး ဆန္းလြင္ ။ ဆရာ ေမာင္ဝဏၰ (၂)

 
 

Sent to you by Andy Myint via Google Reader:

 
 

via Imaginary clouds no2 by imaginary clouds no2 on Jul 22, 2007

ထိုစာအုပ္၏ စာ ၂၆၇ တြင္ ခြဲၿခမ္းေဝဖန္ေရး ( ဝိဘဇၨ) ဒႆန ေပၚေပါက္လာေအာင္ လမ္းခင္းရာမွာ ပထမ ေၿခလွမ္းလို႔ ယူဆရတဲ႔ အေတြးအၿမင္ တစ္ခုကို စတင္ မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္ ။ လက္ငင္း အက်ိဳးၾကည္႔ ဝါဒ( paragmaticism) နွင့္ ေတြးေခၚသူ အေမရိကန္ ဒႆန ဆရာ Charles Sanders Peirce(1834-1914) William James, Dr John Deweyႏွင္႔ တို႔မွ စတင္ၿပီး ထိုဝါဒ ၏ အေၿခခံ သေဘာတရားမ်ားကို ရွင္းလင္းပါတယ္ ။

ဆရာ ေမာင္ဝဏၰ ကလည္း ေအာက္ပါအတုိင္း မွတ္ခ်ၿပဳပါတယ္ ။

" အခု အေနာက္တုိင္းက လူေနမူစနစ္ နွင့္ အေတြးအေခၚေတြဟာ စရ္ဝက ဆန္ေနပါတယ္။ Pragmaticism, Utilitarianism (လက္ေတြ႔၊ မ်က္ေတြ႔) အသံုးခ်ဝါဒ (ရုပ္ဝါဒ) စတာေတြဟာ "စာရ္ဝက" နဲ႔ အေၿခခံ သေဘာနဲ႔တူေနပါတယ္ ။

"ၿမတ္စြာဘုရားဟာ ဓမၼ စၾကာနဲ႔ အနတၲ လကၡဏာသုတ္ တရားေတာ္ကို တရားဦးအၿဖစ္ ဘယ္သူကို ေဟာမလဲ " ဟူ၍ ဆရာ ေမာင္ဝဏၰက ေမးခြန္းေမး၍ ဆက္လက္ ဆင္ၿခင္ပါတယ္ ။

" ပထမ ဦးစြာ အာ႗ရ နဲ႔ ဥဒက ရေသ့သူေတာ္စင္ၾကီး ႏွစ္ပါးလံုးဟာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူ ကုန္ပါၿပီ ။ ထိုရေသ႔ၾကီး ၿမတ္ဗုဒၶ သိတဲ႔ နိဗၺာနဓါတ္ ( ဒုကၡ အလံုးစံု မွ လြတ္ၿခင္းသေဘာ) ကို မသိေပမယ္႔ စ်ာဥ္ (တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္မူ ) မွာ အဆင္႔ အၿမင္႔ ဆံုးအထိ သေဘာေပါက္ခဲ႔ၿကပါတယ္ ။ ေနာက္ ပဥၥဝဂၢီ ၊ ၿမတ္ဗုဒၶ ဒုကၠရ စရိယ ကို က်င့္ၾကံတုန္းမွာ ေရပူေရခ်မ္း ကမ္းလွမ္းရင္း ၿပဳစု ေစာင္႔ေရွာက္ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္ ။ ထို ပဥၥ ဝဂၢီ ငါးပါးကို ၿမတ္ဗုဒၶ တရားဦးေဟာေတာ္မူခန္းကို ဆရာ ေမာင္ဝဏၰ တင္ၿပပံုမွာ အလြန္ေပါ႔ပါးလွပါတယ္ ။

" မဟာ ေဗာဓိကေန ၁၄၄ မုိင္ေဝးတဲ႔ မိဂဒါဂုန္ေတာကို ေၿခက်င္ေလ်ွာက္သြားၿပီးေရာက္ေတာ့ ပဥၥဝဂၢီ ေတြက လည္း ၿမတ္ဗုဒၶ ကို ခ်က္ၿခင္းမယံုေသးပါဘူး ။ အဲဒိ ပုဂၢိဳလ္ ေတြကိုလည္း ေလ်ာ့တြက္လို႔မရပါဘူး ။ အနွစ္သံုးဆယ္ေလာက္ ေတာထြက္တရားက်င္႔ခဲတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြပါ။ ၿမတ္ဗုဒၶ မိဂဒါဂုန္ေတာကို ၾကြလာေတာ့ စ စၿခင္းေခၚေဝၚ သံုးစြဲပံုက အာဝုေသာ (ငါ႔ ရွင္) လို႔ေခၚတာပါ ။ တစ္တန္းတည္း ထားၿပီး ဆက္ဆံတဲ႔ သေဘာပါ ။ ၿငင္းခုန္ တဲ႔ အခါမွာလည္း အားမနာတမ္း ၿငင္းလိမ္႔မယ္လို႔ က်ေနာ္ယံုပါတယ္ ။ ( စာ-၆၀)


 
 

Things you can do from here:

 
 

No comments: