Thursday, August 30, 2007

ပို႔ စ ေမာ္ဒန္ နွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ အေရးအသားမ်ား

 
 

Sent to you by Andy Myint via Google Reader:

 
 

via Imaginary clouds no2 by imaginary clouds no2 on Jun 18, 2007

အေရွ႔ / အာရွ / ၿမန္မာ လူမူဆက္ဆံ ေရးေဘာင္အတြင္း၌ သား -အဖ ဆက္ဆံေရးတြင္ "သား- ၿဖစ္ၿခင္း" နွင္႔ " အဖ - ၿဖစ္ၿခင္း" သည္ အေနာက္တိုင္း လူမူဆက္ဆံေရး ေဘာင္အတြင္း လက္ခံထားေသာ " လူ - ၿဖစ္ေနၿခင္း" ထက္ အေရးပါေနသည္ ၊ လူ သည္ လူသာ ၿဖစ္သည္ဟူေသာ အသိသည္ ဆင္ၿခင္ၿခင္း"သက္သက္ "ကို အေၿခခံထားေသာ သိမူၿဖစ္သည္။ ဂ်ြန္ ၏ သားၿဖစ္သူ ေဒးဗစ္ က အေဖၿဖစ္သူကို ဂ်ြန္ ဟု ေခၚၿခင္းသည္ ေစာ္ကားရာ မေရာက္ေသာ္လည္း ဦးဘ ၏ သားၿဖစ္သူ ေမာင္လွ က သူအေဖကို ေမာင္ဘ ဟုမေခၚ ။ ဆင္ၿခင္ၿခင္း ပါဝင္ေနေသာ ဘာသာစကား အေၿခခံ လူမူဆက္ဆံေရးအတြင္း အေရွ႔ နွင့္ အေနာက္ ၏ ဆက္ဆံေရး ပံု စံ သည္မတူ။ အရြယ္ေရာက္ေနေသာ သားၿဖစ္သူ ေဒးဗစ္က မသင့္သည္ကို ၿပဳသည္ရွိေသာလည္း ဂ်ြန္႔ အၿမင္တြင္ " သင္လည္း အရြယ္ေရာက္ေနၿပီ ။ လူမွန္ရင္ ဒီေလာက္ေတာ့ သိရမွာေပါ့ ။" စသည့္ လူၿဖစ္ေနၿခင္းသက္သက္ တြင္သာအေၿခခံေသာ ဆင္ၿခင္ၿခင္းၿဖင့္ တစံုတရာမ်ွေၿပာမည္ မဟုတ္။ ထို အေန အထားမွပင္ ဂ်ြန္၏ေနရာ၌ ဦးဘ ၿဖစ္ခဲ့ေသာ္ ဦးဘ က သားၿဖစ္သူကို မေကာင္ၿမစ္တာ ၊ ေကာင္းရာညြွန္လတ္....စသည့္ ထံုးကို နွလုံးမူ၍ ေမာင္လွကုိ ဆံုးမေပမည္ ။ အလားတူပင္ ေဒးဗစ္ က သားၿဖစ္ေသာ္လည္း လူ - လူ ၿခင္းအေၿခခံ ဆင္ၿခင္ၿခင္းသေဘာအရ အေဖၿဖစ္သူကို သူသေဘာမက်သည္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေၿပာၾကားေသာ္လည္း ေမာင္လွကမူ ဦးဘကို ေၿပာမည္ မဟုတ္၊" အေဖၿဖစ္ေနေတာ့ ေၿပာရခက္တယ္ " ဟူ၍သာ( မ်ားေသာ အားၿဖင့္) ဆို မည္ ။

စာ ၄၇

ပို႔ စ ေမာ္ဒန္ နွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ အေရးအသားမ်ား ( ၿမင့္သန္း) ----



- ေမာ္ဒန္၊ ပို႔ စ ေမာ္ဒန္ ကို ဘာၿဖစ္လို႔ ၿမန္မာစာဖတ္ ပရိသတ္တခ်ိဳ႕ ေအာေၾကာလန္ၾကတယ္ဆိုတာဟာ အဓိကမွာေတာ့ သတင္းသမား (ဂ်ာနယ္လစ္) ေယာင္ေယာင္ေတြက နာမည္ဖ်က္လိုက္တာ ပါတယ္ ။ စာေပ ပရိဂုဏ္ထဲမွာ အထိုက္အေလ်ွာက္ ၾသဇာရွိတဲ့ သတင္းသမားေတြက တံဆိပ္ကပ္ ေပးရာက ေမာ္ဒန္-ပို႔ စ ေမာ္ဒန္ ဆိုတာဟာ နာမည္ပ်က္ရေတာ့တာပဲ ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ စမ္းသပ္ တီထြင္ ဖန္တီးခ်င္တဲ့ လူေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ေမာ္ဒန္ - ပို႕စ ေမာ္ဒန္ သမားရယ္လုိ႔ ခပ္ၾကြားၾကြား လုပ္ ၾကရာက မဟုတ္တလုပ္ ေၿပာၾကရင္း ပိုၿပီး အၿမင္ကတ္စရာၿဖစ္သြားတာပဲ။

စာ-၃၀


ဆန္းသစ္တီထြင္တာနဲ႔ ေဟာင္းတယ္ဆိုတာကို မကြဲဘူး။ ဒီေတာ့ တီထြင္တယ္ဆိုတာကို "အသစ္ ၿဖစ္ၿခင္းနဲ႔ ေရာပစ္လုိက္တယ္ ။ အသစ္ နဲ႔ အေဟာင္းနဲ႔ ဒြန္တြဲ တည္ရွိမူကို ၊ အသစ္ နဲ႔ အေဟာင္းနဲ႔ ပဋိပကၡ အေနအထားေၿပာင္းပစ္လိုက္တယ္ ။ ဆန္းသစ္တီထြင္ရာမွာ အသြင္သစ္က အၿမင္သစ္ကို ၿဖစ္ေစတာလား ။ အၿမင္သစ္ က ဖန္တီးတင္ၿပတဲ့ အသြင္သစ္ကို ေပးတာလားလို႔ မကြဲဘူး ။ ဒီေတာ့ ဖန္တီးလူ (လူုူငယ္) ေတြ အၿမင္မွာ အေဟာင္းကို ဆန္႔ က်င္ရမယ္လို႔ ေၿမြကို ၾကိုူူူးထင္တာေတြၿဖစ္လာတယ္ ။ ဒီေတာ့ လည္း ဂႏၱဝင္ကို ရိုက္ခ်ိဳးပစ္ရမယ္ဆို တာေတြေပၚလာတယ္ ။ ပိုဆိုးသြားတာက ဒီအဆိုကို ေခ်ပေပးၾကတဲ့ အပိုင္းက ဂႏၱဝင္ကို ၿပတိုက္ထဲ ပို႔ပစ္လိုက္ပါၿပီလို႔ ေၾကညာလိုက္တာမ်ိဳးေတြ ေပၚလာတာပဲ ။

စာ -၃၁


ဒီစာအုပ္ကို စီစဥ္သူမ်ားမွာ ခက္ထန္ပိုင္စိုး နွင့္ မိုးေဝး (ကဗ်ာ ဆရာ)မ်ားၿဖစ္ပါတယ္ ။

ဆရာ (ဦး) ၿမင့္သန္း၏ စာမ်ားကို က်ေနာ္ ၾကိုက္ပါတယ္ ။ သူရဲ့ "သူေရး၍ သူၾကိဳကိေသာ ----"စာအုပ္ ထဲမွ ေခါင္းစဥ္ ေပးပုံ ( သံပရာသီး သည္ခ်ဥ္၏ )ကို က်ေနာ္႔ ေဘာ္ဒါက " သံပရာသီး ပဲ ခ်ဥ္မွာေပါ့ " ဟုဆို၏ ။ "ေ၇ာေရာ ေယာင္ေယာင္--" နွင့္ " ရြာ၏ အၿခားတစ္ဘက္ရွိ ေခ်ာင္းမွ ေရေနာက္က်ီရသည့္ အေၾကာင္း" စာအုပ္တို႕တြင္ ေရးသားဟန္ ေၿပာင္းသြားေသာ္လည္း ထို ေဘာ္ဒါက ထုိစာအုပ္တို႔ကိုလည္း မၾကိုက္ေပ ။ တခါတရံ တြင္ " ေအာင္ ။ ၿမင့္ စေသာ စကားလံုးတို႔ကို ၿမန္မာ မိန္းကေလး ။ ေယာက္်ားေလးတို႕ ၏ နာမည္မ်ားတြင္ ဘာလို႔ ေတြ႔ေနရတာလဲ။ ဘာၿဖစ္လို႔ လဲ ၊၊ ဆာ နိမ္း မရွိ ဘူးလား ၊ ဘာလို႔လဲ ၊ စသၿဖင့္ ေမးခံရသည္။

အေကာင္း အဆိုး ဒြန္တြဲေနသည္ကို အေၿခခံ ၍ ဤ ဆရာ က ေကာင္း ၏ ။ ေတာ္ ၏ ။ ထို ဆရာကား ဆိုး သည္ဟု ဆို ေသာ္ လြန္ရာက်ေပမည္။ ( အဟိ ငါကြ )


 
 

Things you can do from here:

 
 

No comments: